Brezplačna makeup knjiga

Zdrava mamica – zdrav otroček

 

Vsaka mamica si želi, da bi bil otrok zdrav in se pravilno razvil. V času nosečnosti postane žensko telo dom za novo malo bitje, ki bo kaj kmalu spremenilo celoten življenjski stil. Pri tem je pomembno, da ste pozorne na pravilno prehranjevanje, izogibanje stresu in seveda, da se izognete kajenju, alkoholu in ostalim razvadam, navadam, ki vplivajo na razvoj dojenčka.

Nosečnost traja devet mesecev in jo lahko delimo na tri trimesečja. Vsako trimesečje ima svoje lepote in pa tudi vas zaznamuje s spremembami v telesu. Pri vseh nosečniških tegobah vam lahko priskoči na pomoč redna vadba joge in sproščanje, ki sodi zraven.

 Vadba hatha joge blagodejno vpliva na celostno počutje in zdravje. Pri raztezanju se izboljša pretok in raven energije v telesu, kar igra pomembno vlogo v nosečnosti, saj hormoni kar podivjajo zaradi vseh sprememb, katerih vaše telo ni navajeno.

Tegobe nosečnic so predvsem zaprtje oz. slaba prebava, nespečnost, bolečine v hrbtenici, nihanje razpoloženja, neravnovesje hormonov, povečanje telesne teže, izpadanje las, oslabeli nohti, slaba koža, itd. Pri vsem tem joga lahko pomaga in vam polepša nosečnost ter olajša spremembe v telesu.

 S samo vadbo se posledice stresa in utrujenosti močno zmanjšajo, zato bolje spite in si tudi hitreje odpočijete. Izboljšajo se miselne sposobnosti, postajate vse bolj pozitivno naravnane in umirjene.

Telesni položaji ali asane poskrbijo, da se vaše mišice okrepijo, sklepi in hrbtenica postanejo močnejši in bolj gibljivi, kar prispeva k boljši drži in boste tudi pri povečanju trebuščka imele močen hrbet in le manjše bolečine v hrbtenici. Z določenimi vajami se izboljšata tudi koordinacija in ravnotežje, pri čemer telo postane vse bolj skladno in gibljivo. To je pomembno, saj se vaše težišče zaradi teže trebuščka spremeni.

Poleg tega raztegi pri jogi pripomorejo k izboljšanju prekrvavitve, dihanje postaja bolj pravilno in poglobljeno, okrepi se tudi imunski sistem in vse skupaj pospeši obnavljanje celic in s tem poskrbi za celotno vaše telo. Z vadbo joge torej vzpostavljamo ravnovesje na vseh ravneh: fizičnem, čustvenem, mentalnem in psihičnem. Vse to vam zagotovi lažje prenašanje nosečniških tegob in poskrbi, da je vaša nosečnost prelepa in da zažarite kot bodoče mamice, s tem ko veste, da skrbite zase in za malo bitje, ki raste znotraj vas – je del vas.

Kot sem izpostavila že na začetku, pa je izredno pomembno, da se vadbe lotite skrbno in premišljeno. Vadbo je potrebno prilagajati glede na potrebe vašega telesa in glede na stopnjo nosečnosti. Bolj ko se bližate porodu, bolj pazljive morate biti. Izredno priporočam vadbo pod nadzorom izobraženih in licenciranih joga inštruktorjev, ki bodo skrbno pazili na vas in na vaše zdravje ter zdravje in dobrobit otroka. Pomembno je tudi, kako aktivne ste bile pred samo nosečnostjo, saj tiste, ki ste že prej bile športno aktivne na splošno zmorete več, kot tiste bodoče mamice, ki niste bile. Ampak to je le pomemben podatek, da ne pričakujete preveč od sebe in ne pritiskate nase.

Udobje, ugodje in dobro počutje so glavni, da boste žarele od sreče, da boste srečne nosečke. To ne smete pozabiti, saj preveliki napori lahko povzročijo le negativne učinke in s tem ne boste ničesar dosegle.

Na koncu joge vedno sledi sproščanje v savasani, kjer se telo dodatno sprosti, regenerira in poveže energijo, ki se je sprostila med asanami, telesnimi položaji, ki ste jih izvajale. Predvsem priporočljive asane tekom celotne nosečnosti so: dihalne vaje, položaj metulja, položaj mačke, kobra (v prvem trimesečju), golob (na fotografiji), predklon s pomočjo stola, da lepo poravnamo hrbet itd. Izogibati pa se morete položajev, kjer ste na trebuhu, vpogibov nazaj, stoj na glavi, rokah, kamele itd.

Potrebna je pozornost pri vseh asanah, predvsem če opazite krvavitev, slabost, vrtoglavico, neprijeten občutek, bolečino ali splošno nelagodje. Takrat rajši počijte in nadaljujte kasneje. Če delate vaje počasi in poskrbite za prijeten občutek vam bo joga pomagala pri nosečniških težavah.

 Želim vam prelepe trenutke pri jogi in čim lepšo nosečnost.

 Namaste

Mednarodna inštruktorica joge

Ana Devayani Kersnik

Pin It